Saltar al contenido

[:en]Aker BioMarine Wins NBT’s 2013 [:es]Aker BioMarine gana el premio NBT 2013[:]

[:en]

Aker BioMarine Wins NBT’s 2013 ‘Most Effective Marketing Campaign’ Award

Aker BioMarine won Nutraceutical Business & Technology’s (NBT) «Most Effective Marketing Campaign» award at Vitafoods Europe last week. The company was recognized for its Superba(TM) Krill oil launch in the UK, where the challenge was to introduce an entirely new category of omega-3s to the market and support the launch of Aker’s customers’ new krill oil products. This winning campaign focused on three key messages: Small, Red and Powerful.

small, Red and Powerful

Aker BioMarine Wins NBT’s 2013 ‘Most Effective Marketing Campaign’ Award
The launch came at the perfect time, as market research revealed that a large percentage of UK consumers were looking for alternatives to current omega-3 offerings. In addition, retailers were looking for new products to revive growth in a maturing omega-3 category. Since the July 2012 launch, the Superba(TM) Krill campaign has delivered results above expectations – i.e., four new consumer products, several new marketing partnerships, and millions of media impressions – resulting in increased sales for Aker’s customers.
This most recent award achievement also comes on the heels of new research out of Europe’s leading supplement markets showing similar sentiments toward omega-3s – that consumers are most definitely looking for alternatives to current sources. According to Discovery Research Group, this was the case for 55% of consumers in France and 66% of consumers in Germany.
«We are excited to have won NBT’s Most Effective Marketing Campaign award because it gives us the added confidence to approach other European markets,» said Matts Johansen, Chief Operating Officer, Aker BioMarine. «As a vertically integrated company, we take full responsibility of our supply chain from sea to shelf and remain willing to make the necessary investments to support growth in key markets.»[:es]

Aker BioMarine gana el premio NBT 2013 a la “Campaña Más Eficaz de Marketing”

Cada dos años durante la Feria de Vitafoods de Ginebra, se celebra la cena de gala de los premios que reconoce y premia la excelencia en I + D, marketing, negocio y tecnología del sector de los alimentos nutracéuticos, funcionales y de bebidas.
Aker Biomarine ganó en esta edición el premio a la “Campaña Más Eficaz de Marketing” que otorga NBT (Nutraceutical Bussiness & Technology Awards) en colaboración con Vitafoods Europa.
El premio fue al reconocimiento del lanzamiento de Superba ™ Krill Oil en Reino unido, introduciendo una nueva categoría de Omega-3 y apoyando a sus clientes en los nuevos lanzamientos de productos de krill.
La campaña ganadora se centró en tres mensajes clave: Pequeño, Rojo y Poderoso.

small, Red and Powerful

El lanzamiento se produjo en el mejor momento ya que el mercado del Reino Unido necesitaba alternativas a los clásicos y ya agotados omega 3 y el krill les supuso un relanzamiento de esta fuente que les hizo crecer en ventas. Este sentimiento es generalizado en el mercado Europeo donde cada vez más se demandan nuevas fuentes de Omega 3 que aporten un valor añadido y un mayor beneficio saludable. Según Discovery Research Group el 55% de los consumidores en Francia y el 66% de los consumidores en Alemania están buscando nuevas alternativas a las actuales fuentes de Omega 3.
Matts Johansen, Jefe de Operaciones de Aker Biomarine, afirma: ”Estamos entusiasmados de haber ganado el premio porque nos da la confianza de acercarnos a otros mercados Europeos y como compañía integrada vertical, somos totalmente responsables de nuestra cadena de suministro desde el mar hasta el punto de venta y es nuestra intención realizar las inversiones necesarias para apoyar el crecimiento en los mercados claves”
SuperbaTM Krill Oil  es distribuido en España por Solchem Nature.[:]

Facebook
YouTube
YouTube
LinkedIn
LinkedIn
Instagram